Voortgang 2018-01-07T08:02:56+00:00

Voortgang

Van juni 2014  t/m december 2016 is de pilot “Thuis Bewegen” uitgevoerd, een sociaal beweegproject waarin ouderen uit de buurt (weer) met elkaar in contact zijn gebracht door in kleine groepjes, in eigen huis, samen te bewegen en lichte oefeningen uit te voeren. In de pilot hebben 136 deelnemers in de leeftijd 75-95 jaar deelgenomen aan het project. In totaal waren er 127 groepjes in wisselende samenstelling. De meeste deelnemers zijn meerdere keren in een groepje actief geweest. Op basis van de uitgevoerde evaluatie en enquête onder de deelnemers mag worden geconstateerd, dat het project geslaagd is. Het gevoel van welbevinden is verhoogd en de zelfredzaamheid en het zelfvertrouwen van de deelnemers is toegenomen.

Vanwege het succes van de pilot ‘Thuis Bewegen’ kan het project dankzij subsidie van de Provincie Gelderland in Putten worden voortgezet in de 2017-2018.

Ook is er vanuit verschillende gemeentes/organisaties interesse getoond om ditzelfde project op locatie te gaan uitvoeren. Wij wisselen graag onze ervaringen uit en zullen met veel plezier deze projecten organisatorisch begeleiden.

Doneren

Met uw donatie ondersteunt u ons om nieuwe groepjes op te zetten en huidige beweeggroepjes voort te zetten.

Het doneren aan ‘Stichting In Beweging’ of aan het ‘Project Thuis Bewegen’ is aftrekbaar. Wij zijn een ANBI stichting.

Neem contact op

Geïnteresseerd in ons werk, vragen of opmerkingen? Vul het contactformulier in en wij reageren z.s.m!

Contactformulier