Het initiatief ‘Thuis Bewegen’ uit Putten is geselecteerd voor ‘Appeltjes van Oranje’!

De kans op het ‘Appeltje van Oranje” wordt mede bepaald door het aantal stemmen dat landelijk op een project wordt uitgebracht tijdens de stemtiendaagse van 8 t/m 17 januari 2018.

De Appeltjes van Oranje worden jaarlijks uitgereikt door het Oranje Fonds en staan dit jaar in het teken van het thema Jong en sociaal ondernemend. 40 jonge initiatiefnemers die met hun initiatief zorgen dat anderen meedoen in onze samenleving, maken kans op de prijs. Het is dé prijs voor succesvolle sociale initiatieven, die mensen betrekken bij onze samenleving. Deze jaarlijkse prijs van het Oranje Fonds bestaat uit een bronzen beeldje, gemaakt door Prinses Beatrix, en een bedrag van €15.000,-. In mei tijdens een feestelijke bijeenkomst op Paleis Noordeinde in Den Haag ontvangen de winnaars de prijzen uit handen van Koningin Máxima.

Vanaf vandaag (maandag 8 januari) tot 17 januari 23.59 uur kan er gestemd worden, via deze link komt u direct op ‘Thuis Bewegen’: https://stem.oranjefonds.nl/projecten/thuis-bewegen-20

Het project Thuis Bewegen wordt namens de Stichting in Beweging ingediend door Desiré van Nieuwenhuizen (29), direct herkenbaar in de lijst met kanshebbers. Wij rekenen op uw stem!

Op deze link staat de Vlog over ons project: https://stem.oranjefonds.nl/projecten/thuis-bewegen-20#video-overlay

Thuis Bewegen

Met déze prijs kunnen wij nog meer mensen in staat stellen samen thuis in beweging te komen en contacten in de buurt te realiseren. Een groot deel van onze doelgroep (75+) beschikt niet over internet, daarom hebben we uw stem hard nodig en hopen we dat ‘héél Holland’ stemt op het project Thuis Bewegen!

Geef deze informatie zoveel mogelijk door aan familie, vrienden en kennissen!

Ook in andere gemeenten heeft men belangstelling voor het project Thuis Bewegen en wij willen graag onze ervaringen delen. Om organisatie en voortgang van het project te waarborgen werd in oktober 2017 de Stichting in Beweging opgericht. Kijk op: www.stichtinginbeweging.nl (site in ontwikkeling) of https://www.facebook.com/thuisbewegeninPutten/

Er is nog een leuke reden om te stemmen: Onder alle stemmers wordt 1.000 euro verloot om aan het project te doneren waar zij op gestemd hebben. Dank voor uw stem en ondersteuning!

Hoe werkt het stemmen?

Op de projectpagina staat een stemformulier. Daar vult iedereen zijn naam, e-mailadres en telefoonnummer in. Na het indienen ontvangt de stemmer een e-mail waar hij zijn stem moet bevestigen. Alleen als er op de link in die mail wordt geklikt, telt de stem mee. Als stemmer kun je via deze site je stem ook weer delen via jouw social media kanalen. Dat stellen wij zeer op prijs! Per persoon kan maar een keer worden gestemd!

Extra informatie: https://stem.oranjefonds.nl/over-de-appeltjes-van-oranje

In mei 2018 ontvangen drie sociale initiatieven het felbegeerde Appeltje van Oranje.

Ze hebben dan de volgende selectieprocedure achter de rug:

• Eerste beoordeling door het Oranje Fonds, selectie van 40 best passende initiatieven
  • Online stemtiendaagse voor deze 40 kanshebbers van 8 t/m 17 januari om publieksstemmen te krijgen
  • Een landelijke finaledag in Fort Voordorp, Groenekan op donderdag 25 januari 2018, waar 40 kanshebbers hun initiatief presenteren.
  • Op 25 januari zijn de 10 genomineerde initiatieven bekend.
  • April 2018: Selectie van de drie winnende initiatieven door het bestuur van het Oranje Fonds.

2018-01-07T13:29:22+00:00